top of page

About PCMike

For mange af jer er navnet PCMike eller Punta Cana Mike som at have en ven på øen. I det sidste årti har jeg hjulpet tusinder af rejsende til dette land gennem populære websteder som TRIP ADVISOR og andre destinationsbaserede websteder.

Mit arbejde som destinationsrepræsentant gav mig muligheden for at lære om dette smukke land og alt, hvad det har at tilbyde. Til sidst fører min erfaring som repræsentant til positioner inden for nogle af landets mest populære resorts.

Som en eventyrmand i hjertet var mit sted ikke at være på et kontor, men ude, hvor alle mine sanser bliver ét med de naturlige omgivelser! Jeg følte mig altid bedst, når jeg ledsagede venner på rejser til lokale perler ... sjældent set af den daglige ferierende.

Svaret på disse ture var ekstremt positivt, og jeg blev opfordret til at komme videre med mit ønske om at give denne mulighed til alle, og dermed fødslen af Punta Cana Mike's Dominican Adventure!

SÃ¥ .... hvordan endte en fyr fra Belleville Ontario i landet med svajende palmer og hofter?

For et par år tilbage .... 2002 for at være præcis, nød jeg lidt kvalitetstid med en god ven og bartender ekstraordinær "Reibel" på en strandbar i Guardalavaca Cuba. Da rom overtog min hjerne, begyndte drømmeprocessen, og jeg husker sjovt med at sige, da jeg kiggede ud over det turkisblå vand: "Rei ... en dag vil min båd være derude". På det svarede han, mens han væltede en flaske Havana Club 7 år over den resterende is i mit glas, "min ven, du bliver ved med at drikke dette, og alle dine drømme går i opfyldelse".

Ja, tænkte jeg.

Måneder gik, da alle omkring mig lå de kolde hvide og beskidte grå gader i den snebundne Belleville. Drømmen var begyndt at slå rod.

Jeg begyndte at lægge ideer på papir og papir til folk. Jeg blev hurtigt mindet om alle grundene til, at jeg ikke alene kunne tage en 25 fods sejlbåd hele vejen til Cuba.

I skolen skrev mange grundskolelærere på mit rapportkort, "Mike har en stærk evne til ikke at lytte". Dette var i sidste ende sandsynligvis en god ting, ligesom jeg havde været en af dem, der baserede alt på at lytte til andre, ville jeg stadig skrabe sne af biler og drømme om den næste ferie.

Sejling alene til Cuba var en stor opgave, især i en lille 25 fods båd. En dato til at forlade blev sat, ændret genindstillet, ændret og til sidst efter 6 måneders planlægning af dagen ... hvoraf de fleste involverede en romdrink eller en øl ... den 23. oktober kl. 13:30 på forkølelse og solrig eftermiddag blev Viento skubbet forsigtigt ud af kajen og med en cigar i hånden, Jimmy Buffet på cd'en og ingen vind at tale om, gled jeg langsomt ud af lystbådehavnen til et par lufthorn fra yachtklubben ud over.

Jeg tænkte ved mig selv, hvis alt hvad jeg gør er at klare det en dag, og jeg har nået min drøm.

To måneder senere vågnede jeg som enhver formiddag i løbet af de sidste 60 morgener, trak anker og kørte med mine hurtige 4 knob gennem Fort Lauderdales kystnære vandvej, min personlige julegave!

Det var tid til hvile, især da jeg ikke længere var bange for at vågne om frosne dæk om morgenen! Buttonwood Sound på den vestlige bred af Key Largo blev mit hjem de næste 5 måneder. Jeg var nede på $ 6,60. Det var næppe nok til at overveje at købe et måltid med, men en øl eller to var inden for budgettet !.

Én ting ved tasterne ... som de var ... ikke som de er blevet ... er at de i nød ... passede dem i nød. At tage mine $ 6,60 til en lokal bar, fandt mig en mulighed for at genopfylde min udtømte beholdning af valuta. Det daglige ritual for ejendomsadministration var en velkommen ændring fra droning langs så langsomt i flere måneder i træk!

Juni kom, og hvis jeg skulle afslutte min rejse, ventede det hårdeste ben foran mig ... 370 miles med linjesejlads, hvilket ender med at blive 900 miles, når du tager hensyn til al den tackling, der kræves for at sejle opad! Det tog 17 dage, hvoraf de fleste involverede 10 fods hav og en ujævn tur. Jeg var træt, keder mig, sur, frustreret og udslidt, men tvivlede aldrig på mig selv med mindre end 100 miles tilbage.

Som det ville være tilfældet, jo tættere jeg kom, jo dårligere var forholdene. Det konstante dunkende hav spiser væk fra min entusiasme. Jeg var meget fristet til at vende mig om og tage den relativt lette tur modvind og tilbage til tasterne. Måske havde de ret, jeg kunne ikke gøre, hvad jeg satte mig for.

Min guitar var min eneste ven. Det gav mig en chance for at tale med mig selv gennem tekster og tanker. Det var på denne dag, hvor vinden piskede op i havene og saltbelægningen alt, at jeg kom op med min inspiration til at få mig gennem det sidste århundrede af sømil.

"Drøm dine ønsker ... så lyst til dine drømme ... de ting, du vil have mest .... er tættere end de ser ud".

Med en stubbe, godt slidt voksblyant, klodrede jeg tanken på et saltvasket stykke papir og tapede det fast på kabinen. Det blev min inspiration ... mit ønske om at gennemføre det, jeg startede.

Kilometrene krydsede ned, og jeg så nu velkendte vartegn på kysten, strande, jeg opdagede midt i ingenting og til sidst fyret ved mundingen af kanalen, der førte ind til mit ankomstpunkt, Puerto de Vita ... Livets havn .

Som held ville have det, nåede jeg hele vejen til kanalens munding, da mørket faldt og efterlod mig 2 miles under mit mål og tvunget til at forankre i forvirrede have indtil daggry. Morgenen kom. Vinden, der bankede i næsten 3 uger, besluttede at forsvinde! En sejlbåd uden vind er en af de mest frustrerende situationer, du kan stå over for! Spøgende ind på tidevandsstrømmen og strækningen af kysten genererede brise, gik jeg langsomt ind i bugten, med dokkerne nu inden for syne og min entusiasme ved et højdepunkt, der ikke blev set i flere måneder ... det vil sige, indtil vinden døde helt ud og tidevandsstrømmen formindsket til intet ... kun 50 meter fra kajen. Tilbudet om hjælp blev råbt og høfligt afvist, da jeg ønskede at gennemføre denne livsændrende rejse, da jeg startede den ... under sejl.

Øjeblikket ankom til sidst og kastede forsigtigt bue til den afventende fest af marinaembedsmænd og toldinspektører. De hvide gummibumpere knirrede, da Viento blidt kom i kontakt med kajen. Jeg ventede et øjeblik og tænkte på, hvad jeg havde gjort, hvad jeg havde overvundet, hvad jeg havde ofret, og hvad jeg faktisk havde opnået.

Jeg tænkte på de få gode venner, der troede på mig. Jeg tænkte på de mange, der troede, at jeg var skør. Jeg tænkte på de få gode sjæle, jeg mødte undervejs, der delte min følelse af eventyr.

Under dæk og omhyggeligt opbevaret var en flaske Havana Club, som Rei havde givet mig et år eller deromkring tidligere, der var der "for at hjælpe min drøm til at gå i opfyldelse". Med flasken i hånden tænkte jeg to gange, før jeg tog en velfortjent slug. Da jeg gik hen til Vientos bue, vippede jeg flasken nedad, så en strøm af klæbrig rav kunne strømme bagud langs hendes salte dæk og sagde "tak, min ven .... du fik mig her".

NÃ¥, der har du det ... i det mindste den romantiske del!

Jeg tilbragte et par måneder på Cuba og nød den kultur og venlighed, der var grunden til at tage denne rejse i første omgang. Men som de siger, slutter alle gode ting, og det var tid til at finde ud af, hvad er det næste?

Hvorfor ikke blive en tour rep ??? Det var starten på mit liv i Den Dominikanske Republik, et sted, indtil jeg aldrig havde trådt ind til det tidspunkt! Efter et sejl tilbage til Florida Keys og et kørsel tilbage til Belleville i et par dage var jeg 36.000 fod lodret og så ned på den verden, jeg sejlede kun måneder før, på vej til Puerto Plata.

Det var her, hvor min følelse af eventyr fortsatte. Som repræsentant befandt jeg mig i at nyde godt af selskabet med et stort antal gæster og i sidste ende besvare spørgsmål inden deres ankomst via internettet. Nogen skabte navnet "Sunquest Mike", og det blev jeg kendt for det år, hvor jeg rejste mellem Puerto Plata og Punta Cana.

Et nyåbnet feriested, Majestic, var det næste stop undervejs og selvfølgelig blev mit nu velkendte navn "Majestic Mike" ... derefter "Sunscape Mike", da mulighederne ændrede sig.

Min track record var ikke så god med resortsne, tilsyneladende fik jeg slip, uanset hvor jeg gik, og derfor syntes jeg det var klogt at bare kalde mig "Punta Cana Mike", fjerne mig fra enhver direkte tilknytning og være i stand til at hjælpe hele markedet.

I 2008 en anden ny udvej, NH Real Arena tilbudt mig muligheden for at videreudvikle mit ry for service til turistmarkedet.

Siden jeg ankom i troperne, er mit liv gået fremad efter at have mødt min kone og som et resultat har 2 smukke, sjove elskende døtre til at holde mig travlt i de stille tider!

Meget som at sejle tænkte jeg ofte på at starte mit eget firma ... noget der var under min kontrol. Og i sidste ende ... begyndelsen på ... og den fortsatte saga om ...